لوگوی دکتر زهرا سبکرو

02632265577

مزوتراپی صورت و موی سر در کلینیک دکتر زهرا سبکرو

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان‌های تزریقی با حداقل تهاجم گفته می‌شود که کاربردهای بسیاری دارند. مثلاً مزوتراپی مو که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، یکی از کاربردهای این روش درمانی است که باعث توقف ریزش مو و تحریک رشد موها می‌شود. در مزوتراپی، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می‌شود. این مواد شامل عصاره‌های گیاهی، داروهای مختلف، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی) کمک کنند.

مزوتراپی مو و صورت در کلینیک دکتر زهرا سبکرو

مشاوره و رزرو وقت جهت مزوتراپی

اگر نیاز به مشاوره آنلاین و رایگان دارید از طریق دکمه زیر می توانید همین الان با دکتر سبکرو مشورت کنید.

مزوتراپی مو و صورت با دکتر سبکرو

کاربردهای درمانی مزوتراپی

مزوتراپی نوعی تزریق زیرجلدی یا زیرپوستی است که بسته به نوع داروها و مواد استفاده شده در آن می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سلولیت
از بین بردن چربی‌های موضعی
درمان چربی پلک و لیپوم
جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی
جوانسازی پوست (برطرف کردن چین و چروک‌ها، سفت کردن پوست و لیفت)
درمان لک‌های پوستی
اصلاح انحناهای سطحی (کانتور) بدن
برطرف کردن جای زخم و اسکار

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به جز آلوپسی آندروژنی، انواع دیگری از ریزش مو هم وجود دارد که از مزوتراپی مو می‌توان برای درمان آن‌ها استفاده کرد. اگر به هر یک از انواع آلوپسی‌های زیر مبتلا هستید، مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شماست.

تلوژن افلوویوم و ریزش موی ناشی از استرس: این دو اختلال معمولاً زمانی رخ می‌دهند که بدن شما دچار استرس فیزیکی یا روانی می‌شود. مزوتراپی مو درمان بسیار خوبی برای این دو شکل ریزش مو است. مثلاً ریزش موی بعد از بارداری که به دلیل تلوژن افلوویوم رخ می‌دهد، به شکلی موثر با مزوتراپی قابل درمان است.
مشکلات ساقه‌ی مو: اگر ساقه‌ی موی شما به دلایلی آسیب دیده است، مزوتراپی برای شما مفید است. یکی از اثرات این روش، افزایش رشد موها و همچنین حفظ سلامت فولیکول‌های مو است.
آلوپسی آره‌آتا (ریزش موی سکه‌ای): مزوتراپی در برخی از افرادی که از آلوپسی آره‌آتا رنج می‌برند، بسیار موثر است. اگر ریزش موی سکه‌ای دارید و شرایطتان حاد نیست، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی مو هستید.
کاهش سرعت رشد: اگر به هر دلیلی سرعت رشد موهای شما کم شده، مزوتراپی مو می‌تواند درمان موثری باشد.

error: Content is protected !!